تا سن پطرزبورگ

من اینجاییم و چراغم در این خانه می سوزد...

تا سن پطرزبورگ

من اینجاییم و چراغم در این خانه می سوزد...

درباره بلاگ
تا سن پطرزبورگ

از همه شماهایی که اینجا رو دنبال می کنید و وقت میذارید بسیار سپاسگزارم. ببخشید اگر زود به زود نمی نویسم...

دیروز توی وبلاگ خانم حدادی یه پست خوندم که توش راجع به دفاع از جنسیت زن نوشته بودند و اینکه چرا اگه به یه قومیت توهین بشه، موجی از اعتراض به پا میشه، ولی اگه جنسیت زن مورد شوخی و تمسخر قرار بگیره کسی صداش در نمیاد؟! از اونجایی که بنده حقیر به شدت این سبک تفکر رو می پسندم شبش اولین تلاشم رو برای "دفاع از حقوق زنان" در حرکتی انتحاری به کار بستم! چطوری؟ از شانس من دیشب توی یکی از پیجهایی که فالو می کنم متنی در تمسخر و ریشخند زنها و محض دور همیم بخندیدم، دیدم. و مشاهده کردم عده زیادی از بانوان داف و غیر داف پایین متن شازده، دوستاشون رو تگ کرده بودند که: آرمیتا اینو بخون ببین چقدر خنده داره مخصوصا اونجاش که نوشته ننه قربونعلی!! چشمتون روز بد نبینه. بیانیه ای شورانگیز در دفاع از خانم ها زیر پست نوشتم که خودم رو هم به حیرت انداخت و بعد سریع هشتک "زنان علیه زنان" رو هم زدم و بیرون اومدم. در حالیکه از خودم راضی بودم و فکر می کردم الان موجی از خانومها با من همراه میشن. هی گوشیم رو چک می کردم بلکه خبری بشه ولی هیچ خبری نبود! شک کردم که چرا هیچ کس عکس العمل نشون نمیده! دوباره به اون پیج رفتم و دیدم لایکها سه برابر شده و هیچ کسم عین خیالش نیست. خلاصه آخرهای شب بود که خوده صاحب پیج طی کامنتی بلند بالا در جواب من، فرمودند: نمی پسندی مشرفات!! جوابش رو در عین خونسردی و دفاع از مواضعم دادم و پیج مورد نظر رو آنفالو کردم. نتیجه اخلاقی اینکه ما زن ها همیشه هر چی سرمون بیاد حقمونه. همیشه هم نباید در این مورد آقایون رو مقصر دونست. اول باید از خودمون شروع کنیم و در آخر صبر زیاد آرزو می کنم برای همه کسانی که برای حقوق زنان می جنگند. در مقیاس کوچیک، همین "تهمینه حدادی" عزیز و در مقیاس بزرگتر کسانی مثل "مسیح علی نژاد" و...

۹۴/۰۸/۲۹
7660 ...

نظرات  (۱۶)

۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۷ فاطیما کیان
نمیخوام کسی رو ناراحت کنم ولی بیشتر خانم ها همینکه یه شوهر خوب گیرشون بیاد و بدون دغدغه زندگی کنن و به آرایش و تیشان فیشانشون برسن دیگه این چیزها براشون خنده داره و دفاع از حقی که ضایع شده و محافظت از ارزش وجودیشون جکه ! متاسفم برای این مدل از هم جنس هام ...
پاسخ:
بله شما همه چیز رو خیلی مفید و مختصر گفتید و دقیقا اکثریت ما همینه...
این به نظرم صرفا فقط محدود به مسئله حقوق زنان نمی شه،شما کافیه جایی که یه حرکت غیراخلاقی دیدی یه کامنت منتقدانه بنویسی.نه تنها هیچ کس تو اینستاگرام باهات همراهی نمی کنه که لایک خور عکس یا مطلب بالا تر هم میره!هنوز کشف نگردم علت علاقه مردم به این قبیل امورات چیه:/
پاسخ:
از اون جهت که بله! اصلا هر چیزه ممنوعی برای عده ای از مردم جالب و هیجان انگیزه حتی اگه فحش باشه:/
واقعا دنیا چقدر کوچیکه.. منم مطالب وبلاگ آلما رو میخونم!
خیلی منطقی از حقوق همه‌ی آدمها صحبت میکنه.
پاسخ:
بله در نوع خودش و به سهم خودش خیلی تلاش می کنه و  این قابل تقدیره.
ممنون از همراهیتون
مسیح علینژاد از خوبای حوزه فعالیت زنان و همچنین از خوبای حوزه خبرنگاریه مستقله. گزارش گرفتن هاش با صبر و حوصله از خیلی از مسیولین قابل ستایشه.
و در نهایت با حرفتون موافقم,خیلی چیزها اول باید بین خود بانوان ودر جامعه زنان حل بشه و بعد به کل جامعه تعمیم پیدا کنه.
پاسخ:
مرسی از اینکه با من همراهید:)
تهمینه فوق العاده اس.ینی فوق العاده ها...عاشقشم اصن.
کارای این سبکی طول میکشه تا نتیجه بده ،مهم اینه که تو کار درست رو کردی.
یس،وی کن
پاسخ:
بله وی کن :)
نمیشه به خودتون فقط بگى تقصیر خودمونه!
خیلى از ماها و آدها اینطورین. خیلى وقته که تصمیم گرفتن توى انحراف مسائل اخلاقى، اجتماعى، محیطى و روزمره، دخالت نکنن!
حالا یکى مث شما باشعور، پیدا میشه که توى این موارد عکس العمل نشون میده! احتمال زیاد، ناهنجارى هاى اجتماعیه دیگه هم برات مهمه و عکس العمل نشون میدى
اونایى هم که دیدى لایک کردن، نه فقط توهین به زنان، بلکه احتمالاً توهین به هر قومى، یا هرچیز زشت و غیراخلاقى دیگه اى هم لایک میکنن.

پاسخ:
ولی توی اشاعه یه فرهنگ نادرست در مورد خانومها باید بپذیریم که در گام اول خودمون هستیم که به ترویجش کمک می کنیم. فرهنگ اعتراض حتی در حد یه لایک نکردن هم توی ما از بین رفته:/
شما به من لطف دارید سپاسگزارم:)
اتفاقایی  که واسه ما خانوما میفته رو دنبال کنی سر نخ میرسه به یه خانوم . نمیدونم چه مرض واگیریه که اینقدر با همدیگه دشمنیم ، نامهربونیم. تا اوضاع اینه اعتراض به آقایون و انتظار رفتار درست ازشون توقع زیادیه. 
پاسخ:
اول باید از خودمون شروع کنیم و قبلش باید باور داشته باشیم به حقوق و احترام برابر...
از ماست که برماست...
یه دفه تو یه جمعی یه اعتراض به یکی از این ناعدالتی ها کردم البته در وسعت ِ فامیلی و شاید خیلی کوچیک...
هیچکدوم از مردها هیچی نگفتن و حتی به خاطر حرفم کمی سکوت کردن اما خانوما به حرف اومدن که "ای بابا تا بوده همین بوده" "تو جغله دختر میخای یه عادت ِ کهن سالانه رو تغییر بدی؟" و بعد هم محکوم شدم و تمام...
واقعا تهمینه ی عزیز با این کارش خیلی از ذهن ها رو بیدار کرده... ما باز هم مبارزه میکنیم و مخالفت میکنیم هر جایی که حقی از خانما ضایع بشه... بقیه هم بهتره به خودشون بیان.
پاسخ:
دقیقا این تاثیر رفتار خودمون و تسلیم شدن خودمونه که همه جوره تحقیر می شیم:)
به امید آزادی برابر:))
بله...
به قول بزرگران از ماست که بر ماست :)
پاسخ:
بله به قول معروف قدیمی ها نون خوردند و حرف زدند کنایه از اینکه حرف درست زیاد زدند:)
۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۹ عبد الصمد عبد الله
نظر بنده کجاست پس؟
پاسخ:
پاک شد. گفته بودم نبینمت اینورا. برو پی کارت!
یه درس عمومی دوره دانشگاه داشتیم. قانون اساسی.  سال 89 بود فکر کنم که یه سری از قوانین تغییر کرده بود. اون روز استادمون اومد سر کلاس درباره قوانینی که مربوط به زنها بود و تغییراتش حرف زد و آخرش به دخترا گفت اگه واستون مهمه بعد از کلاس جمع بشین ه نشانه اعتراض با هم بریم سمت فرمانداری. من هم همراهتون میام.

کلاس که تموم شد دخترا وسایلشونو جمع کردن رفتن خونه هاشون! حتی یه نفر هم نموند. بعله. حقوق زن حقوق زن که می گن خون دل ها خورده شد واسش!
پاسخ:
میگم که ما خودمون بیشتر از همه مقصریم:/
بیاین یه کم منصف باشیم و اینقدر خودمون خانومها رو نکوبیم....خیلی اوقات جمع کثیری از خانومها تنها دلیلی که واکنش نشون نمیدن به خیلی چیزها اینه که حوصله جدل رو ندارن، بنظر من اگه خیلی بی تفاوت از کنارشون بگذریم و برامون ایندست خزعبلات مهم نباشه، آروم آروم ملت هم بیخیال میشن...من چند وقت پیش زمین از امیل زولا رو میخوندم و برام خیلی جالب بود که آمریکای متمدن روزگاری زنهاش وضعیت حدودا 10 تا 20 سال پیش ما رو توی سالهای 1800 و خورده ای داشتن...مال ما هم درس میشه با اندکی صبر و شاید اعتنا نکردن و کار خودت رو کردن....
پاسخ:
این هم برای خودش ممکنه یه ایده باشه ولی کلا من با سیستم سکوت و مدارا خیلی موافق نیستم.
مرسی از همراهیتون:)
سلام
در این خصوص، توجه شمار ا به وبلاگ خانم و آقای اردیبهشتی جلب میکنم:
http://mayfamily.blogsky.com/
پاسخ:
مرسی :)
عاشق این حرکت تهمینه ام. من که خیلی وقته از همه قطع امید کردم. وقتی اعتراض میکنی و حرفی میزنی در بهترین حالت متهم میشی به فمنیست بودن. در موارد دیگه به اینکه شوهر نداری و کم کم داری غیر قابل تحمل میشی. یکبار راجع به این مسئله با یکسری از دو ستان متاهلم بحثم شد، در جواب میدونی چی بهم گفتن؟ گفتن چیه نکنه داری پریود میشی خل شدی. 
خوب این طرز فکر آدم هاییه که همشون ارشد دارن و دکترا و به نظر خودشون خیلی روشنفکرن. دیکه از بقیه چه انتطاری میره؟
پاسخ:
افرین دقیقا بیشتر وقتها تا می خوای از مواضع زن بودن و حقوق خودت دفاع کنی اولین اتهام همین بی شوهر بودنه متاسفانه:/


پرنسس طور جان
با اجازتون میخواستم دو تا از مطالبتون رو تو بلاگم لینک کنم  ...میگم اشکالی نداره؟
پاسخ:
باعث افتخاره خانوم:)
عبد الصمد فارسیش خوب نیست. باس بهش بگی مشرفات!!
پاسخ:
آره واقعا:))))))))))
این چرا سراغ تو نمیاد انقدر زبونشو خوب می فهمی؟