تا سن پطرزبورگ

من اینجاییم و چراغم در این خانه می سوزد...

تا سن پطرزبورگ

من اینجاییم و چراغم در این خانه می سوزد...

درباره بلاگ
تا سن پطرزبورگ

از همه شماهایی که اینجا رو دنبال می کنید و وقت میذارید بسیار سپاسگزارم. ببخشید اگر زود به زود نمی نویسم...

۲۰ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۰۶

از قول دیگران 4

اگر همین امروز سید علی خامنه ای، سید محمد خاتمی، رضا پهلوی، محمود احمدی نژاد، اکبرهاشمی، شیرین عبادی و عباس امیر انتظام با آزادی کامل، تبلیغات کافی، و استفاده از همه رسانه ها بطور برابر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، به نظر من نتیجه رای گیری تقریبا اینی می شه که می گم: خامنه ای( 3 تا 10 درصد)، خاتمی( 70 تا 75 درصد)، رضا پهلوی( 3 تا 5 درصد)، محمود احمدی نژاد( 2 تا 5 درصد)، اکبرهاشمی( کمتر از 5 درصد)، شیرین عبادی( دو تا 5 درصد)، عباس امیرانتظام( 2 تا 5 درصد) نظر شما چیه؟ آیا شما کاندیدای دیگری دارید؟ فکر می کنید اگه اونها شرکت کنند نتیجه چه فرقی می کنه؟ یا فکر می کنید در انتخاباتی که من گفتم نتیجه چی می شه؟


*پ ن1: از دیوار ابراهیم نبوی

۹۴/۱۲/۲۰
7660 ...

نظرات  (۱۳)

به نظرم رای علی خامنه ای خیلی بیش تر ازین هاست. نمی دونم چرا ما از هر گروهی که هستیم اون یکی گروهو این قدر دست کم می گیریم. 
پاسخ:
موافقم باهات. ما اغلب جهان اطرافمون رو از موضع قدرت نگاه می کنیم و برای همین دیگران رو نادیده می گیریم!
به نظر من رای به این ترتیب می شه:
سید علی خامنه ای
خاتمی
احمدی نژاد
اکبرهاشمی رفسنجانی
شیرین عبادی
عباس امیر انتظام
رضا پهلوی
+نبوی که کلا موضع گیری داره،اگر چیزی غیر از این می گفت جای تعجب داشت
پاسخ:
آره منم معتقدم خامنه ای اول میشد.

+همه ما باید موضع مشخصی داشته باشیم. به نظرم آدمهایی که موضع مشخصی ندارند یا خیلی ترسو هستند یا خیلی ضعیف یا خیلی بی اعتماد به نفس.
بنظر منم ترتیب همینه ولی خامنه ای ممونه بیشتر از اینا رای بیاره. طرفدار سینه چاک خیلی داره
پاسخ:
دقیقا! :)
اگه همه بخوان شرکت کنن ( فرض کنید 40 درصد عموماشرکت نکننده) بنظرم خاتمی / خامنه ای /  هاشمی( هاشمی و خاتمی همپوشانی دارن / احمدی ( احمدی و خامنه ای همپوشانی دارن ) / رضا پهلوی
پاسخ:
نه خاتمی اول نمیشه این در صورتیه که فقط تهرانی ها توی رای گیری باشند چون اکثریت شهرستانی ها از اون دسته ای هستند که خونشون برای ولایت کف می کنه:)
سید ابراهیم نبوی از وقتی از ایران فرار کرد ، هم طنزش بشدت افول کرد، هم عقلش به زوال رفت. من همه کتابای قبل و بعدش و همه نوشته هاش رو میخوندم و...
تحلیلاش مسخره و ضعیف شده و .. غلط!
پاسخ:
شاید به خاطر اینه که از منبع طنزی که ازش الهام می گرفته دور شده و البته به نظرم خیلی هم اینجوری ها نیست که شما میگید حداقل نه به این شدت:)
نبوی یکی از بهترین نویسنده های طنز و تحلیلگران اجتماعیه
پاسخ:
کاملا موافقم. :)
پس دیگه از منبع طنزش خیییییییلیییییی دور شده :-) 
پاسخ:
آره خیییییلیییییییییییییی:))
کاملا با نظرت مخالفم!تو تحلیل هایی از این دست موضع گیری فقط یه نتیجه غیر علمی رو رقم می زنه.نتیجه گیری که من گفتم با یه نگاه به نتایج انتخابات پیشین قابل پیش بینی !
وچیزی که در پاسخ به یکی از مخاطبانت گفتی بله شهرستانی ها خونشون برای ولایت به قول تو کف می کنه همون طور که تهرانی ها خونشون برای خاتمی کف کرد!
پاسخ:
من از خوندن کامنت های شما بسیار متعجب و البته همونطور که گفتید متاسف شدم! به چند دلیل: داستان موضع گیری رو در مورد شما نگفتم و در مورد نبوی گفتم. به هر حال یه نویسنده طنز در صفحه شخصی خودش می تونه موضعش رو که خیلی هم مستند نیست بنویسه مثل من و شما. و لازم نیست بی طرفانه یه پست بگذاره. اصلا جامعه از افراد شناخته شده شاید انتظار داشته باشه موضع خودش رو بیان کنه. من گفتم اگه نبوی این کار رو نمیکرد یا ترسو بود یا... این پست چند خطی هیچ نتیجه ای رو رقم نمیزنه همونطوری که ایشون میاد از دوستان توی پیجش می پرسه اگه سه تا کتاب بخواید ببرید تو جزیره چه کتابهایی می برید و چرا؟! حالا به هر نتیجه ای برسه هیچ نظریه علمی رو ثابت یا رد نکرده. اون  در واقع سعی میکنه با مخاطب حرف بزنه. 
چرا ما فکر می کنیم دایم باید بجنگیم که بگیم نظر ما درسته؟ آیا اینجوری بیشتر تلاش نکردیم که بگیم به راهمون شک داریم؟! 
اما در مورد اینکه من و شما هر دو رای ندادیم پس موضعی نداریم باید بگم هر دوی ما اتفاقا موضع داریم. آیا همین موضع شما نیست که باعث عصبانیت بی حدتون نسبت به نتیجه انتخابات شده؟! و البته تندروی بی سابقتون! من هم اگه رای ندادم مطمئن باشید ناشی از موضع فکریم بوده.
به هرحال از ابراز تاسفتون و متهم کردن من به زخم زبون زدن بسیار متشکرم!!!
و البته تویی که اصلا رای ندادی هم در این بی موضع بودن(به قول خودت) با منی که رای سفید دادم مساوی هستی!
به نظر من کسی ترسو که سعی می کنه به طور غیر مستقیم زخم زبان بزنه.واقعا برات متاسفم

عزیزم


این مردم خیلی غیر قابل پیش بینی و حدس زدنن.اگر به نتیجه ی دوره های مختلف نگاه کنیم پر واضحه...خدا به داد این وطن برسه...
پاسخ:
وطن... خدا به داد مردم وطن برسه:*
۲۲ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۴۷ یه خواننده
میشه منم نظر خودمو بگم؟
من اگه قرار بود بین اینا یکیو انتخاب کنم 
خامنه ای رو انتخاب میکردم
پاسخ:
بله موفق باشید.
من به آقای خامنه‌ای رأی میدادم.
پاسخ:
حالا اگه خواستن رای گیری کنن شما هم به اون رای بده:))