تا سن پطرزبورگ

من اینجاییم و چراغم در این خانه می سوزد...

تا سن پطرزبورگ

من اینجاییم و چراغم در این خانه می سوزد...

درباره بلاگ
تا سن پطرزبورگ

از همه شماهایی که اینجا رو دنبال می کنید و وقت میذارید بسیار سپاسگزارم. ببخشید اگر زود به زود نمی نویسم...

۲۸ مهر ۹۴ ، ۲۳:۴۶

امید گرم است

نمیدونم تا به حال چند بار فیلم " اینجا بدون من" رو دیدم ولی این بار آخری که دیدمش، دیدم چقدر قشنگ امید رو به تصویر کشیده بود. اونجا که "معتمد آریا" برنج آبکش می کرد و خورشت رو محکم و با انگیزه هم میزد و تم طوسی بیرون و توی خونه رو کمرنگ و بی فروغ می کرد. اونجا که روی پله ها کنار همکارش نشست و سکه ها رو گرفت و گفت: راضی به زحمتشون نبودم اون بنده های خدا هم وضعشون بهتر از ما نیست. چقدر امید گرم بود وقتی توی زمستون بین کارگرها شیرینی پخش می کرد و موقع برگشت که حکم بازنشستگیش رو گرفته بود و پشت به دوربین محکم راه می رفت و ردیف درختهای لخت زمستون رو پشت سر میذاشت. فقط امید بود...

۹۴/۰۷/۲۸
7660 ...

نظرات  (۶)

ندیدم فیلمشو.. این روزا تو کار کتاب صوتی ام:)
پاسخ:
این فیلمو ندیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شوخی می کنی!!!!!!!!!!!!!!
من 2 بار فیلمو. دیدم ، هرچقدرم ناامید باشی و چیزی جز رنگ تیره تو زندگیت نباشه اما یه نور از یه پنجره که ملوم نیست کجاست میتابه ، نمیدونم ولی تو بدترین موقعیتا بازم هستش. عجیبه. 
شایدم چون میخوایم باشه ، هستش. 
پاسخ:
با اون بخش آخر حرفت خیلی موافقم. گاهی دلمون می خواد بریم دنبال نشونه ها و امید رو پیدا کنیم حتی اگه نباشه...
امید چقدر کلمه مرده شور برده و بی مفهومیه برام الآن! گاهی شرایط جوریه که خجالت آوره که آدم بگه به آینده امید داره جوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده... گاهی حوادث و وقایع اونقدر مقدس و با ابهتن که آدم روش نمی شه نادیده شون بگیره و بگه هنوز امید هست و من چووووس مثقال آدم میتونم شرایط رو برگردونم...
گاهی باید به عظمت حوادث احترام گذاشت... و تسلیم شد...
فیلم رو ندیدم ولی یه مدت از حال و هوای الآنم بگذره سعی میکنم ببینمش حتما.
پاسخ:
بله برای عظمت بعضی از حوادث فقط میشه سکوت کرد و تسلیم شد. من این حس رو می شناسم...
این فیلم شاهکاره....
پاسخ:
بله فوق العادست:)
با درود فراوان
فقط خواستم بگویم تماما خواندمت ...همین
مانا باشی
پاسخ:
از وقتی که گذاشتید بسیار سپاسگزارم خانوم:)
۰۵ آبان ۹۴ ، ۲۱:۳۷ معصـومــــــه ▄▄▄✐
پس فقط من نیستم که فیلم تکراری می بینم!:)نمیدونم این فیلمو چندبار دیدم ولی میدونم هربار به اندازه بار اول و چه بسا بیشتر لذت بردم....
پاسخ:
دقیقا منم همین حسو دارم:)